torsdag 22 oktober 2009

The things you like about me

Körlektionen imorse var en dubbel sak, vilket betydde att jag körde runt, runt, runt på Gunnesbo och övade växling i alla dess former. Fick även ett finger räckt mot mig av en fräck bilist, jag menar hallå, jag sitter i en KÖRSKOLEBIL med ÖVNINGSKÖRNINGSSKYLT där bak plus att det står ERIKSSONS TRAFIKSKOLA stort och fett över sidorna på bilen, det betyder att jag håller på att LÄRA mig hur jag ska köra, inte att jag VET! VISA LITE RESPEKT! Tror inte att han kunde allt när han satt bakom ratten första gångerna, men han kanske var så dement att han inte kom ihåg det.
Sen blev det i alla fall skola, hann gå på matten innan jag skulle bort till stationen för att ta tåget till Malmö och träffa tandläkaren igen. Blev ytterst pepp när det visade sig att jag slapp plastskena och bara behövde sätta in ståltråd på baksidan av över- och underkäken, detta för att tänderna inte ska flytta tillbaka sig. Jag är faktiskt väldigt nöjd, har nu ett leende som jag kan vara stolt över.
Nackdelen med tiden mitt på dan var att jag missade lunchen och kom tjugo minuter för sent till religionen. Där jag fick reda på att jag hade fått ett starkt vg på provet, vilket jag definitivt kommer att satsa extra hårt på att läsa upp, för ja, 20,0 är en så jämn och fin siffra, och med meritpoängen så blir det ju ännu lite högre. Perfektionist ut i fingertopparna...
Tog mig inom apoteket i Kävlinge på hemvägen också, jag börjar bli trött på denna jäkla röran, men har förhoppningsvis säkerställt en praktikplats efter lovet. Om syv:en klarar av det hon är anställd för. Suck!

Jag är föresten lite kär i Björns Vänner igen, inte så konstigt med tanke på deras texter och sångarens härliga skånska. Bäst just nu är Vad ska jag med ett foto på dig? och För Mias skull, två helt underbara låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar