tisdag 12 januari 2010

Just say YES!

Jag peppar, även om det är en hel del plugg för tillfället. Religionen är inte så svår bara jag väl ger mig på den, och nu har jag läst både sidorna i boken samt alla anteckningarna, vilket gör att jag redan känner mig ganska väl förbered. Lite känns det dock i maggropen, jag måste naila mvg för att vara säker på att kunna få det i kursen, så nu gäller det att ta i från tåspetsarna.

Igår skrev jag ut en massa viktiga papper, bland annat inför antagningsprövningen som är om lite mer än en vecka, och jag kände mig plötsligt vuxen. Och organiserad. Och fri. Lagligt sett får jag göra nästan vad jag vill nu, jag får ta hand om min egen ekonomi, jag får gå på krogen och jag får gifta mig. (Nej, det sista tänker jag inte göra, men det viktiga var bara att möjligheten faktiskt finns) Därför måste jag citera min kära moder: "Du får gifta dig, men du får inte köpa alkohol till bröllopet". Svensk lag är bra udda, om man ser den ur den synvinkeln. Jag är tydligen tillräckligt mogen för att kunna binda mig vid en annan människa, men inte tillräckligt mogen för att kunna dricka en flaska vin hemma. Vad behöver man egentligen vara mest vuxen för?

Det här var dagens filosofiska funderingar, och jag kunde tydligen inte hålla mig borta från bloggen mer än två dagar. Tack till alla ni som läser, ni är en fantastisk publik!

2 kommentarer:

  1. får man fråga vad du ska ansökningspröva till? :) kram tilda

    SvaraRadera
  2. Glöm inte att ta med dig någonting att göra till mönstringen. Det ÄR mycket dötid... =)

    SvaraRadera