måndag 16 augusti 2010

A convent it is then!

Fast jag har en känsla av att vi inte skulle bli några bra nunnor...

Varför känns det som att jag slösar bort tiden jag har kvar här på "hemmaplan"? Imorgon ska jag i och för sig träffa Jennika, Emma och Emma, men i övrigt har jag inte umgåtts med folk så mycket som jag skulle vilja. Några få har jag träffat mycket och andra inte alls, jag borde ha spritt ut det mer, särskilt som det i framtiden kommer att ta mer än tre timmar hem till folk som jag idag kan cykla hem till på typ tio minuter...
Vart har tiden tagit vägen? Det känns som det bara har gått några få veckor sen vi tog studenten, sen den härliga veckan i juni när Lund fylldes av skrålande treor som för några få dagar verkade vara helt utan bekymmer. Nu är vi istället på väg ut i något helt okänt, för några är det jobb, för andra är det vidare studier, och plötsligt är det dags att bestämma sig för vilken riktning man vill ta i livet.
Nu är det vi mot världen, och jag är inte säker på att vi vinner.

2 kommentarer:

  1. Man vinner alltid till sist :) Människorna finns ju kvar och växer upp de med, precis som du. Helt galet egentligen. Men ganska härligt med? /teo

    SvaraRadera