onsdag 15 december 2010

Tidstjuvar, finns de?

Å hej och hå, vart tar tiden vägen egentligen? Har det verkligen gått hela fem veckor sen jag var nere i Skåne senast? Eller snart fyra månader sen jag flyttade till Göteborg? Det känns nämligen inte så... Dagarna följer varandra i ett, försvinner i ett dis av föreläsning-labb-plugg-tenta-labbrapport, och jag vet inte riktigt vad resten av tiden går åt till. För jag kan ju inte ha ägnat all tid åt skolan, det låter inte logiskt någonstans, och ändå, ändå är det bara det jag kommer ihåg.
"Livet är inte dagarna som går, det är dagarna vi minns" Vad tragiskt om allt jag kommer att komma ihåg från universitetstiden bara kommer att handla om just universitetet. Nej, det är dags att skärpa mig, nu ska jag bara komma på något annat att göra också... Hum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar