måndag 10 september 2012

Endorfiner

Har kommit fram till att jag blir ovanligt pigg av att promenera, ska försöka göra detta istället för att lägga mig i sängen och sova på eftermiddagarna då jag dels bara blir tröttare av det och dels inte har disciplinen att gå upp efter 30 minuter utan ligger mycket längre än så... Det är ju så skönt att sova.

Älsklingen jobbar sent denna veckan, vilket ger mig väldigt mycket tid över för att göra saker själv, samtidigt som det får mig att längta sönder efter honom. Jag börjar skolan 8.00 och han kommer inte hem förrän 21.30, inte okej när jag är van att umgås med honom så mycket som möjligt efter tre månader av sommarlov. Men jag har i alla fall beslutat mig för att försöka utnyttja tiden till så bra saker som möjligt, typ plugga, promenera och ta en eftermiddag inne i stan för att börja leta små julklappar till min kära fästman. I år har vi bestämt att vi ska skapa en adventskalender åt varandra med små, roliga, töntiga, nyttiga, nördiga saker och då jag redan har några idéer tänker jag vara ute i god tid. Det är ex: lagerrensning på www.roligaprylar.se och jag har nästan bestämt mig för vad jag ska beställa.

I övrigt trivs jag väldigt bra med farmakologikursen, vi har väldigt bra föreläsare som får mig mer och mer intresserad för ämnet efter varje föreläsning. Farmakokinetik har aldrig tidigare varit någon höjdare men introföreläsningen vi hade fick mig plötsligt väldigt sugen på sigmoidalkurvor, potenser och efficacy, ytterligare en möjlighet att utforska efter utbildningen om jag nu skulle bestämma mig för att doktorera. Listan på allt jag skulle vilja göra börjar bli lång... Apotekarprogrammet är ett smörgåsbord med alldeles för mycket gott på, I'm like a kid in a candy shop!

Bye, for now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar